A CreaWall tervezői pályázatára 47 tervező 312 pályamunkája érkezett. A magyar gyártású díszítőelem a tervezők kreativitását, játékosságát tette próbára, aminek részleteiről, kihívásairól a pályázat nyertese, Tokaji Nagy Csaba mesélt nekünk.

Csaba tervezőgrafikus, többek között arculattervezéssel, logó, magazin- és kiadványtervezéssel, reklámok hatásmechanizmusainak vizsgálatával, a vizuális kommunikáció több területével is foglalkozik, közel huszonöt éve van a pályán. A CreaWall tervezői pályázat számára egyszerre volt munka és kikapcsolódás.

„Tulajdonképpen ceruzával a kezemben születtem, mindig is imádtam rajzolni.” – meséli Csaba, akinek a felmenői között is találhatunk rajztanárokat, alkotókat.

A kezdeti lelkesedés később számítástechnikai, programozói ismeretekkel bővült, beleértve az érdeklődést a korai, C64-es számítógépes játékok felé, nem véletlen, hogy győztes pályamunkái innen is merítettek inspirációt.  

Csaba a legtöbb projektjébe megpróbálja belecsempészni saját ötleteit is. A CreaWall erre teremtett igazi lehetőséget, mert nem megrendelésre született alkotásokat vártak el, hanem játékos munkákat, amelyek a kötött alkotói energiák felszabadításában működtek a legjobban. 

Az igazán izgalmas munka Csaba szerint a minták kirakásában az a 3D-s, perspektivikus látás alkalmazása volt, amely ki tudott szakadni a síkbeli, csempeszerű elrendezésből. „A színekkel való játékot megkönnyítette, hogy a CreaWall panelek számos árnyalatot kínálnak, ezért lehet mélyebb dimenziót is adni az alkotásoknak, mint csak a kézenfekvő csempe-minták, ezzel komplexebb optikai élményt hozhatunk létre, amelyek akár az Op-art (Vasarely), vagy kubista hatásoktól sem állnak távol. Egy másik megközelítésben viszont a „pár pixelen belül „a kevesebb több” elv is nagyon jól meg tudja mozgatni a fantáziát, amire a Minecraft vagy a Lego ötlete nagyszerű példa.”

Szerinte bátorság és kreativitás ugyanúgy szükségeltetik ehhez a projekthez, ezért mindegy, hogy valaki profi, vagy csak lelkes amatőr, egy ilyen feladatban a fantáziáé a főszerep.

Az eltérő hangulatú és berendezésű enteriőrök is segíthették a grafikus fantáziáját, hiszen ha jó a munkaterv, akkor különböző színvilágban, környezetben is megállja a helyét ugyanaz az alkotás.

Csaba mások műveiben az alakokat emelte ki, például a malacot, a flamingót, amelyek ismét azt jelzik, hogy nem feltétlenül a technika a fontos, hanem a szerethető alapötlet. A számos kreatív alkotás megnehezítette a zsűri dolgát, de a nagy sikerre való tekintettel, tervezik, hogy jövőre is útnak indítják a pályázatot. Mert ki tudja, hogy hányan kapnak kedvet az alkotáshoz egy olyan projekt láttán, amin egyszerre kicsik és nagyok, művészek és amatőrök is dolgozhatnak.

Pályázatunkon további értékes nyereményeket és több különdíjat is kiosztottunk a résztvevők között. Második helyezést ért el Kádár-Brandlhofer Hanna. Mindannyiuknak szeretettel gratulálunk!